edebiyatokyanus
İÇERİK  
  ANA SAYFA
  YAZILAR
  ARAŞTIRMA-İNCELEME
  => Bedevilik-Barbarlık ve İnsanlk Tarihi-Sina Akşin
  => Tarih Felsefesi-Dr. Ali Şeriati
  => Görüşlerim-Sultan Galiyev
  => Kemal Tahir'in felsefi düşüncesi ve Devlet Ana
  => Sanat Anlayışım-Orhan Kemal
  => Çağın Dini: Humanizm-Cemil Meriç
  => Demokrasi Demopedidir-Cemil Meriç
  => Demokrasi Paradigması ve Sonrasız Modernlik-Yiğit Tuncay
  => Karl Popper'in Bilim Felsefesi-Hasan Engin Şener
  => Cemil Meriç'in Dil ve Edebiyat Üzerine Düşünceleri- Arş. Gör. Oğuzhan KARABURGU
  => Tiyatro San'atının Kaynağı 1-Refik Ahmet Sevngil
  => Tiyatro San'atının Kaynağı 2- Refik Ahmet Sevngil
  => Tiyatro San'atının Kaynağı 3- Refik Ahmet Sevengil
  => Gizli Halk Musikisinin Hakiki Karakteri Dindışıdır-Vahid Lütfi Salcı
  => YUNUS EMRE’NİN ŞİİRLERİNDE- R. FİLİZOK
  => AŞK[1] (Amour)-Elisabeth Sayın
  => Dil Bilimi Terimleri-Yard. Doç. Dr. Safiye AKDENİZ
  => BİR METİN yahut EDEBÎ ESER LİSE VE ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE NASIL İNCELENMELİ? -Anne-Marie ALBİSSON
  => DİL İLE BİLDİRİŞİMİN (communication) TEMEL ELEMENTLERİ-Prof. Dr Rıza FİLİZOK
  => BYRON, LAMARTİNE-Jale Parla
  => TAHİR ALANGU’NUN FOLKLOR ANLAYIŞI
  => HİKAYECİLİK DERSLERİ
  => TÜRKİYE’DE DENEME VE ELEŞTİRİNİN GELİŞİMİNDE ORHAN BURİAN’IN YERİ (tez)
  => EDEBİYAT ÖĞRETİMİ ÜZERİNE TASVİRÎ BİR DENEME
  => YAZI DEVRİMİNİN ÖYKÜSÜ
  => CUMHURIYET DÖNEM! TÜRK ŞİİRİ VE BEHCET NECATIGiL
  => ROMANLARDA 27 MAYIS İHTİLÂLİ
  => HİLMİ YAVUZ ŞİİRİNE METİN-MERKEZLİ BİR BAKIŞ
  => YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU’NUN ROMANLARINDA CİNSELLİK
  => KİRALIK KONAK’TA MADAME BOVARY
  => ADNAN BENK VE TÜRKiYE’DE MODERN EDEBİYAT ELEŞTİRİSİ NURİ AKSU-tez
  => GELENEKSEL ROMANA KARŞI ROMAN: ANTİ ROMAN
  => ROMANININ TARİHSEL BOYUTU ÜZERİNE BİR İNCELEME Sedat ...
  => XIX. YÜZYIL TÜRK EDEBİYATINDA VOLTAİRE VE ROUSSEAU ÇEVİRİLERİ
  => AHMET VEFİK PAŞA’NIN ÇEVİRİLERİNDE OSMANLILAŞAN MOLİÈRE
  => Osmanlı Dönemİ Türk Romanının Başlangıcında Beş Eser
  => Kıbrıs Türk Edebiyatı
  => Halide Edib-Adıvar Döneminde ve Romanında Feminizm
  => ERKEN DÖNEM TÜRK EDEBİYATINDA KÖYLÜLER
  => TÜRK GÖÇER ŞAİRLERİNE AİT ESERLER
  => KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT BİLİMİ ve BİR UYGULAMA
  => SAFAHAT’TA EDEBİYATA AİT UNSURLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME Abdullah ...
  => EDEBİYAT ÖĞRETİMİ ÜZERİNE TASVİRÎ BİR DENEME Ersin ÖZARSLAN*
  => SÖZ VE ÖZ
  => BATI TRAKYA TÜRK EDEBİYATI
  => YAVUZ BÜLENT BAKİLER’İN, “ŞAŞIRDIM KALDIM İŞTE” ŞİİRİNE EDEBÎ
  => TANPINAR’IN ŞİİR ANLAYIŞI VE ŞİİRİNİN KAYNAKLARI
  => Bir Cumhuriyet Kadını Şükûfe Nihal
  => KUVAYI MİLLİYE HAREKETİNE YÖNELTİLEN İTHAMLAR
  => MİLLÎ MÜCADELE DÖNEMİNDE FRANSIZ GAZETECİNİN MUSTAFA KEMAL İLE TEMAS VE GÖRÜŞMELERİ
  => YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ
  => RUSLARIN TÜRK TOPRAKLARI ÜZERİNDE YAYILMASI
  => BİR ÇAĞDAŞLAŞMA MODELİ OLARAK ATATÜRKÇÜLÜK
  => Mâni ve Bilmecelerimizde Geçen Meyve Adlarının Türkçe’deki Kullanımları Üzerine Bazı Tespitler
  => Şerif Benekçi’nin Romanlarında İnsan ve Toplum
  => A. Nihat Asya’nın Şiirlerinde Ölüm Kavramının Kullanımları Üzerine
  => Zafer HanIm’In AŞk-I Vatan RomanIBaĞlamInda KadIn
  => DİLBİLİM TARİHİNE BİR BAKIŞ
  => DİLBİLİM ARAŞTIRMALARI
  => DİLBİLİM (Linguistics)
  => Edebiyat Teorileri
  => EDEBİYAT TEORİSİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  => HALK EVLERİNİN KURULUŞU VE ÇALIŞMALARI
  => Ülkemizin Kaçırdığı En Büyük Eğitim Projesi: Köy Enstitüleri
  => BİLİM FELSEFESİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
  => EDEBÎ METİNLER IŞIĞINDA DOĞU KÜLTÜRLERİNİN BATIYA ETKİLERİ VE BATIDA TÜRK İMGESİ ∗
  => ZİYA PAŞA’NIN “ŞİİR ve İNŞÂ” MAKALESİ Ali DONBAY
  => TATAR EDEBİYATININ GELİŞİMİ
  => OSMANLI ŞİİRİNE SANAT ONTOLOJİSİYLE YAKLAŞMAK ÜZERİNE
  => SÜLEYMAN NAZİF’E GÖRE İRAN EDEBİYATININ EDEBİYATIMIZA TESİRİ
  => EDEBİYAT ÖĞRETİMİ ÜZERİNE TASVİRÎ BİR DENEME -
  => ÖZNE KARAKTER NESNE KARAKTER Agusto Boal
  => İSLAMDA TRAGEDYA KAHRAMANI TRAGEDYA ÖRNEKLERİ Metin And
  => İSLAMDA TRAGEDYA KAHRAMANI TRAGEDYA ÖRNEKLERİ Metin And 2
  => DOĞU VE BATI KÜLTÜRLERİNDE DÜŞSEL YARATIKLAR Enis Batur
  => TANPINAR ÜZERİNE NOTLAR Selahattin Hilav
  => DÖRT BİN YIL ÖNCE TÜRKLERDE TİYATRO Refik Ahmet Sevengil
  => SELÇUKLU TÜRKLERİNDE DRAMATİK EĞLENCELER Refik Ahmet Sevengil
  => ANADOLU'DA DİNİ TEMAŞA Refik Ahmet Sevengil
  => OSMANLILARDA DRAMATİK EĞLENCELER Refik Ahmet Sevengil
  => ORHAN KEMAL'İN YAPITLARI Türk Gerçekçiliğinin Gelişmesinde Yeni Bir Aşama
  => ORHAN KEMAL'İN YAPITLARI Türk Gerçekçiliğinin Gelişmesinde Yeni Bir Aşama 2
  => ELEŞTİRİ VE HİCİV Johann Gottfried Herder
  => ROMAN Octavio Paz
  => YENİ TÜRK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI
  => ESKİ TÜRK DİLİ ARAŞTIRMALARI
  => ESKİ TÜRK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI
  => YENİ TÜRK DİLİ ARAŞTIRMALARI
  => HALK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI
  => DİL SORUNLARI
  => ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ ARAŞTIRMALARI
  => MAKALELER
  => edebiyat tezler
  => İNCELEME ARAŞTIRMA
  => İNCELEME
  => Medeniyetin Demir Pençesi Eksen Çağı
  => DEDE KORKUT DOSYASI
  => TÜRK EDEBİYATI İNCELEMELERİ 1
  => TÜRK EDEBİYATI İNCELEMELERİ 2
  => TÜRK EDEBİYATI İNCELEMELERİ 3
  => TÜRK EDEBİYATI İNCELEMELERİ 4
  => TÜRK EDEBİYATI İNCELEMELERİ 5
  => TÜRK EDEBİYATI İNCELEMELERİ 6
  => Halk Şiiri, Gerçeküstücülük, Destan.
  => En Uzun Gece: Sahte Bir Roman - İzzet Harun Akçay
  => ARAŞTIRMACILAR İÇİN KAYNAKLAR
  => DOĞU EDEBİYATI
  => DOĞU EDEBİYATI - KİTAPLIK
  => TÜRK LEHÇELERİ ÇEVİRİ SÖZLÜĞÜ
  => İLETİŞİM ÇAĞINDA AŞIKLIK GELENEĞİNİN GELECEĞİ
  => ÂŞIK EDEBİYATI BÜTÜNÜ İÇİNDE SİVAS'TA VE ADANA'DA ÂŞIKLIK GELENEĞİNİN ORTAK VE FARKLI YANLARI
  => Türkiyat Araştırmaları 1
  => Türkiyat Araştırmaları 2
  => Türkiyat Araştırmaları
  => Türkiyat Araştırmaları 4
  => Türkiyat Araştırmaları 5
  => Bir Toplum Mimarı Olarak Yahya Kemal
  => Tanzimat Romanlarında Melodramın İdeolojik İşlevleri
  => Söz Sanatları Bakımından ‘Parçalı Ham’ Şiirler
  => İNCELEMELER.
  => İNCELEME..
  => İNCELEME...
  => İNCELEME....
  => İNCELEME.....
  => İNCELEME ŞİİR
  => İNCELEMELER.....
  => İNCELEMELER.,
  => İNCELEMELER,.
  => Edebiyat Sosyolojisi
  => Sosyalist Realizm Kavramının Ortaya Çıkış Süreci
  => toplumcu gerçekçilik
  => PEYAMİ SAFA.
  => Yeni Türk Edebiyatı
  => YENİ TÜRK A. İLHAN İÇERİKLİ
  => hilmi yavuz.
  => Behçet Necatigil
  => araştırmalar.1
  => ARAŞTIRMALAR 2
  => araştırma,
  => Türk Dili ve Edebiyatı,
  => 1919-1928 ARASI TÜRK ROMANINDA YAPI VE TEMA
  => Bilgisayar Öyküleri
  => Yayın
  => ROMAN,
  => ROMAN,,
  => ROMAN.
  => ROMAN..
  => şiir,
  => şiir,,
  => hikaye*
  => arş
  => arş1
  => arş2
  => arş4
  => arş6
  => arş7
  => arş8
  => arş9
  => edebiyat tarihinde realizm romantizm kavramı
  => YENİ TÜRK EDEBİYATININ KAYNAKLARI
  => YENİ TÜRK EDEBİYATININ KAYNAKLARI 1
  => KLASİK TÜRK EDEBİYATI
  => TÜRK DEBİYATI İNCELEME
  => DEDE KORKUT DOSYASI.
  => açık arşiv
  => edebiyat arşiv
  => Kuruluş Devrini Konu Alan Romanlar Üzerine
  SÖYLEŞİ
  DENEME
  ATTİLA İLHAN
  ATTİLA İLHAN-KÖŞE YAZILARI
  E-KİTAP
  ANSİKLOPEDİK
  SATRANÇ VİDEO DERSLERİ DÖKÜMANLAR
  SATRANÇ OYNA
  ŞİİR
  DİL ANLATIM TÜRK EDEBİYATI - LİSE KAYNAK
  EDEBİYAT RADYO
  EDEBİYATIMIZDA ŞİİR ROMAN ÖYKÜ (dinle)
  100 TEMEL ESER (dinle)
  100 TÜRK EDEBİYATÇISI (dinle)
  SESLİ KİTAPLAR
  FOTOĞRAF ÇILIK
  E-DEVLET
  EĞİTİM YÖNETİMİ DENETİMİ
  RADYO TİYATROSU
  ÖĞRETMEN KAYNAK
  EDEBİYAT TV
  SÖYLEŞİLER - BELGESELLER TV
  RADYO KLASİK
  TÜRKÜLER
  GAZETELER MANŞETLER
  ÖYKÜ ANTOLOJİSİ
  DERGİLER - KİTAPLAR - KÜTÜPHANELER
  E-DERGİ
  KİM KİMDİR BİYOGRAFİLER
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  İLETİŞİM
  EDEBİYAT OKYANUS
YAVUZ BÜLENT BAKİLER’İN, “ŞAŞIRDIM KALDIM İŞTE” ŞİİRİNE EDEBÎ

1

Dr. R

Ayl

ıfat ARAZ, Şiir İncelemesi, Alp Yayınları, ANKARA 2005, s.233-255; Bizim Külliye Üçık Kültür ve Sanat Dergisi, Ocak-Şubat-Mart 2001, Yıl:3, Sayı:8, s.67-73

YAVUZ BÜLENT BAK

B

Dr. R

İLER’İN, “ŞAŞIRDIM KALDIM İŞTE” ŞİİRİNE EDEBÎİR YAKLAŞIM …Ne Olur Bir Gün Beni Kapında Olsun Dinleıfat ARAZ

Bir toplumun kültür yap

temel de

iyi ve güzel olan do

Türk kültür ve dü

ad

manevî dokumuzu tahrip etti

geçmi

muhtevas

bin bask

ısında görülen değişim ve gelişim;o toplumun, kendisine has olanğerlerinin muhafaza edilmesi kaydıyla, örnek kabul edilecek toplumun, insanlık yararınağrularının alınması halinde kabul görür.şünce yapısında, son iki asır itibâriyle batıdan yenilik ve ilericilikına, ön kabullere ve yanlış algılamalara dayalı olarak alınan taklidî değerler, maalesef millî veği gibi, varlığımızı da tehdit eder duruma gelmiştir.1 Tarihi birşe ve geleneğe sahip olan şiir san’atında da teşhis edilen bu hastalık, şiirimizin şekil veına da sirayet etmiş, özellikle 80 sonrası şiirde Hilmi YAVUZ’un ifadesiyle 50 bin, 85ı yapan ve yok satan piyasa malı marka şiir ve şairlerin” doğmasına sebep olmuştur.2

Bu

kazanç yoktur. Bunun yan

gerek

Türk

ancak muhteva ve

ortaya koyduklar

estetik ba

bir dil, ritim ve âhenk unsurlar

irfan

Bahis konusu edilen bu k

evrenselli

edilmeye çal

şairlerin, şiirimizin geleneği ve geleceği adına ortaya koydukları ve koyacakları herhangi birında, şunu da söylemek gerekir ki Cumhuriyet döneminde Türk şiiri,şekilde ve gerekse muhtevada en büyük darbeyi “Garip”çilerden almıştır.şiirinde, Garip hareketi ile başlayan ve İkinci Yenicilerin bir devamı gibi görünen,şekil yönüyle aşırıya varacak kadar kendilerini bağımsız addeden şairlerinı mahsullerde, şiirin; ilham, fikir, hikmet, his, hayâl ve musiki ile var olanğları koparılmış, geçmişiyle alâkası kesilmiş, şiirde olması gereken şairane üslûp, arıduruı ortadan kaldırılmıştır. Şiirin özüne; edebin, erdemin, ilim veın yerine, edepsizlik, ahlâksızlık ve anlamsızlık gibi temeli olmayan unsurlar sindirilmiştir.ısır imgelerle san’at adına yapılan, lâkin san’attan ve onunğinden uzak, bir kısım söz yığınları, şiir adıyla topluma, millete ve insanlığa malışılmıştır.

Ş

güzelli

mutlulu

bulmak zorla

Günümüzde Türk

dünyas

Bülent BAK

kaynaklardan beslenen

serbestli

disiplini içerisinde yer verir.

rol üstlenen dile ve onun kullan

mümteni dedikleri bir tarzla ortaya koydu

m

gittikçe derinle

iirin bahis konusu atmosferinde; asıl amacı “mutlak hakikâti aramak”, “mutlakği” terennüm etmek olan keza, toplumun sosyal meselelerini, onun sevinç, huzur veğu ile acı ve ızdıraplarının tercümanı olmak gibi, ağır bir görevi üstlenen hakîki şiirişmıştır.şiir geleneğinden kopmadan, şiirin estetik kurallarını ve imajını, modern bir yaklaşımla şiirlerine başarıyla taşıyan nadir şairlerimizden birisi, YavuzİLER’ dir. Halk ve Divan şiirinin özelliklerini bilen, inceliklerini tanıyan ve buşair, klasik ölçülere kendisini fazla kaptırmadan, modern şiirinğiyle; ilhama, musikiye, ritme ve bediî tefekkür unsurlarına, kendisine has bir üslûpŞiirlerinde, anlam ile âhengin kaynaşıp, yoğrulmasında önemli birımına gereken hassasiyeti gösteren BAKİLER, eskilerin sehl-iğu, kolayca söylenmiş gibi görünen oldukça sadeısralarında bile, zengin bir dil hazinesinden, titizlikle seçtiği kelimelere yüklediği anlamın,ştiğine şahit oluyoruz. Mısralar üzerinde düşünüldükçe beliren ve şiirde önem

1

Y

) Nurullah GENÇ,“80 Sonrası Şiir Üzerine Kısa Bir Değerlendirme.”Yağmur, Kültür Sanat Edebiyat Dergisi,ıl:2, Sayı:8,Eylül 2000, s.21.

2

2

) Hilmi YAVUZ, “80 Sonrası Şiir Sorgulanıyor” (Röportaj, Ayşegül YILDIZ) Yağmur, 8 Eylül 2000, s.16-18.

arzeden bu söyleyi

Fuzûlî’ de de görülür. Nitekim,üzerinde çal

bütünle

sonlar

bölüm sonlar

olmu

“a

eden bu uyum,

sa

“ç

gördü

“hat’larla”, “heyhat’larla”, “at’larla” kelimelerindeki “at” tam kafiyeleri ve “larla” redifleri ile

“Sözde senden kaç

edilen ahengin do

yaz

ş özelliği, XVI. asır Divan edebiyatının en büyük aşk şairlerinden olanıştığımız “Şaşırdım Kaldım İşte” adlı şiirde mânâ ileşen çok kuvvetli bir derûni ahenk vardır. Kelimelerde gördüğümüz ses tekrarları, mısraındaki kafiye ve rediflerin varlığı, keza her üç bölümde de bölümlerdeki birinci mısralarınında tekrar edilmesi ve kullanılan vezin, şiirde böyle bir ahengin doğmasına sebepştur. Mükemmel bir uyum içinde görülen kelimeler, sanki şiirin muhtevasını teşkil edenşk”ın ateşinde, birbirleriyle kaynaşmış gibidirler. Kelimelerin şekil ve anlam yapılarına taallukşiirde estetik birliğin ve bütünlüğün ortaya çıkmasını, muhtevanın derinleşmesiniğlamıştır. Meselâ, birinci bölümde: “sözde”, “senden”, “sessiz”, “sedasız”, “sen”,ıkıyorsun”, “serin”, “yazıyorsun”, “fırsatlarla”, “sonda”, “sözde”, “senden” kelimelerindeğümüz “s” sesinin; “at’larla”, “kanat’larla”, “inat’larla”, “imbat’larla”, “fırsat’larla”,ıyorum doludizgin atlarla” mısraının iki defa tekrarı şiirde bahis konusuğmasını sağlayan önemli unsurlardır. Şiir, hece vezninin 7+7=14’lü ölçüsü ileılmıştır. Lâkin birinci bölümün ilk ve son mısraını oluşturan:

“ Sözde, senden kaç

ıyorum / doludizgin atlarla”

m

“ . . .

ısraında 8+7=15’li hece ölçüsü; üçüncü bölümde ise:

Eksilmeyen çilemsin

. . .

Çaresizim çaremsin”

m

Üç bölümden olu

Kald

mücadelesinin içerisinde buluyoruz. Zirâ nefiste de aynen ruh gibi, gönül gibi, insan

idare etmek isteyen, onu daima hakimiyeti alt

Bilahare

itibariyle de bir k

ve duygu ikliminde gezinen

kar

ısralarının ise 7’li hece ölçüsü ile yazıldığını görüyoruz.şan ve mükemmel bir konu bütünlüğünün serdedildiği “Şaşırdımım İşte” adlı şiirde, Yavuz Bülent BAKİLER’ i , önce “nefsi” ile başlayan zorlu bir içı içten içeında tutmayı gaye edinen dinamik bir güç vardır.şiirin genel yapısına sindirilen, adına ise “sevgi”, “sevda” ve “aşk” dediğimiz, anlamısım ayrıcalıklar gösteren, iç içe üç farklı dairedeki, yoğun bir düşünce, inançşair; karşı karşıya kaldığı “sınırsızlık” ve “sonsuzluk” hakîkatişısında, “sevginin”, “sevdanın” ve “aşkın” bir türlü çözemediği ve içinden çıkamadığı

kimli

ğini “hayret” ve “hayranlıkla”sorgulamaya başlar.

“ Sözde, senden kaç

Bazen sessiz sedas

Ama sen hep bin y

Kar

Ad

Yüre

Ba

Sözde, senden kaç

ıyorum doludizgin atlarlaız ipekten kanatlarlaıllık bilenmiş inatlarlaşıma çıkıyorsun en serin imbatlarlaını yazıyorsun bulduğun fırsatlarlağimin başına noktalarla, hatlarlaşbaşa kalıyorum sonunda heyhatlarlaıyorum doludizgin atlarla”

BAK

“garez”, “haset” ve “k

yoktur. Bir k

sahip oldu

kapsayan “a

taalluk eden bir kaç

İLER’ in bu şiirinde, nefsin ve onun arzu, istek ve ihtiraslarının temelinde “kin”,ıskançlık” gibi şahsî mülâhazalarla ortaya çıkan çiğlikler, aşırılıklarısım eksiklikleri olmakla beraber, belli bir olgunluğa ulaştığı hissedilen bu nefsin,ğu istek ve ihtirasları dahi son derece masumanedir. Şairin, şiirin esas konusunuşktan”, “doludizgin atlarla” bazen de “ipekten kanatlarla” kaçması, esasen özeış değildir. Bu kaçış şairin ifadesiyle “sözde” kalmıştır.

3

Ş

iirin birinci bölümünde, birinci ve son mısrada olmak üzere iki defa tekrar edilen:

“Sözde, senden kaç

ıyorum doludizgin atlarla”

m

m

Türklerin gerek

devam eden, mekânda ilerleme, yay

m

getirilen co

yükseli

ısraındaki “doludizgin atlar” ile şiirin son bölümünde geçen:Orada ufuk çizgim, burda yanım yöremsinısraındaki “ufuk çizgim” ifadelerine, aşka dair farklı anlamlar çağrıştırsa da, ilk bakıştaİslamiyet’ten önce ve gerekse İslâm dinini kabulleriyle başlayan ve asırlarcaılma ve genişleme idealleri de yüklenmiştir.Bazen sessiz sedasız ipekten kanatlarlaısraındaki “ipekten kanatlarla” kaçmak ifadesi; yine aşk duygusuyla birlikte, vatan halineğrafyada hak, hukuk ve adaletle tesis edilen iktisadi, sosyal ve kültürel alanlardakişi, yaşanılan bir medeniyetin ortaya çıkardığı sosyal refahı da çağrıştırmaktadır.

Ş

hatlarla

bahis konusu etti

dünya görü

Mecazî a

a

a

gösterir.

Mensubu oldu

bu ba

istek ve ideallerin zaman ve mekân içerisinde zuhur etmesine, hatta as

ra

airin, şiir boyunca adını dahi zikretmediği, ancak yüreğinin başına noktalarla,” adını nakşeden “aşk”tan, kendisini daima uzaklaştıran nefsinin, istek ve ihtirasları, yineği bu aşka dayanan duyuş ve düşünüşlerdir. Mâlûm olduğu gibi, tasavvufîşünde “aşk anlayışı”, mecazî ve hakîki aşk olmak üzere iki farklı özellik arzeder.şk gelip geçici olduğu halde, hakîki aşk ebedîdir. Hakîki aşk, kişinin Allah’a olanşkını; mecazî aşk ise insana, karşı duyduğu aşkını ortaya koyar. Bakiler; bu şiirinde, mecazîşka ağırlıkla yer vermiş olmakla birlikte, zaman zaman hakîki aşka doğru bir yöneliş değu milletin temel değerlerine, ülkü ve ideallerine samimiyetle bağlı olan,ğlılığını nesir ve şiirlerinde hayata geçiren BAKİLER; nefsinin sahip olduğu bu masumaneırlarca da yaşanılmışlığınağmen niçin tedirgindir?... Şair, neyin karşısında, niçin şaşırıp kalmıştır?... Teşhis san’atıyla

ş

“sevgi”, “sevda” ve “a

“doludizgin atlarla” ve “ipekten kanatlarla” niye kaç

ahıslandırdığı ve şiir boyunca da sürekli hitap ettiği, lâkin adını dahi bir kez olsun zikretmediğişk” duygularından talep ettiği nedir?... Bunlardan velev ki söz ile de olsa,ıyor?... Yüreğinin başına, en küçük fırsatını

bile de

de

benzer di

Öldür bendeki beni sonra dirilt kendinle”

ğerlendirerek adını yazan “aşk” ile “benliğinin” arasında kopan iç çatışmada niçin nefsineğil de aşka taraf olmaktadır?... Bütün bu soruların, hatta bu şiirin muhtevasında yatan bunağer soruların kısmen de olsa cevabı, şiirin bir bakıma omurgasını teşkil eden:Ne olur bir gün beni kapında olsun dinle

m

m

Mevlevî ve Rufâî dervi

yank

ısralarındaki samimi, sıcak ve içten gelen yakarışlarda bulunmaktadır. Bu derin ve güçlüısralarda duyduğumuz ses; sanki şairin çocukluk döneminde bizzat gördüğü ve etkilendiğişlerinin vecd içinde dönerken çıkardıkları
İLETİŞİM edebiyatokyanus@gmail.com  
   
edebiyatokyanus 645181 ziyaretçi (1185151 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol