edebiyatokyanus
İÇERİK  
  ANA SAYFA
  YAZILAR
  ARAŞTIRMA-İNCELEME
  SÖYLEŞİ
  DENEME
  ATTİLA İLHAN
  ATTİLA İLHAN-KÖŞE YAZILARI
  E-KİTAP
  ANSİKLOPEDİK
  SATRANÇ VİDEO DERSLERİ DÖKÜMANLAR
  SATRANÇ OYNA
  ŞİİR
  DİL ANLATIM TÜRK EDEBİYATI - LİSE KAYNAK
  EDEBİYAT RADYO
  EDEBİYATIMIZDA ŞİİR ROMAN ÖYKÜ (dinle)
  100 TEMEL ESER (dinle)
  100 TÜRK EDEBİYATÇISI (dinle)
  SESLİ KİTAPLAR
  FOTOĞRAF ÇILIK
  E-DEVLET
  EĞİTİM YÖNETİMİ DENETİMİ
  RADYO TİYATROSU
  ÖĞRETMEN KAYNAK
  EDEBİYAT TV
  SÖYLEŞİLER - BELGESELLER TV
  => Şu Çılgın Türkler
  => biyografiler
  => biyografiler 2
  => SEYİR DEFTERİ-1919
  => Banu Avar Sınırlar Arasında
  => Ilk Isyan - Belgesel a. ilhan
  => ilk isyan belgesel-a.ilhan
  => SEYİR DEFTERİ-1919 Can Dündar
  => Ceviz Kabuğu
  => Nihat Genç ile "Ne Var Ne Yok?"
  => Gürkan Hacır ile Şimdiki Zaman
  => 906 RAKIMLI TEPE - ATATÜRK BELGESELİ
  => İsmet Özel
  => Banu Avar [Sınırlar Arasında]
  => Belgeseller - Meddah - Nevruz
  => Çağdaş Türk Tiyatrosu
  => Atatürk, Mustafa Kemal, 1881-1938 TÜRK DİLİ KONFERANS
  => Asılsız Ermeni Soykırım İddiaları
  => Tarih Bilinci ve Ulusların Geleceği
  => Düşünce Özgürlüğü ve Edebiyat
  => KONFERANSLAR
  => İLBER ORTAYLI TARİH DERSLERİ
  => Ahmet İnam - Felsefe ve Edebiyat Üzerine Söyleşi (2009)
  => portreler galerisi
  => Işıkla Yazılmış Öyküler
  => KÖY ENSTİTÜLERİ - BELGESEL
  => Bir Yudum Insan
  => Karagöz Belgeseli
  => Aykırı Sorular
  => Planet Earth Bölüm (Yeryüzü Belgeseli)
  => Aşık Veysel
  => Türkiye'nin ruhu Cemil Meriç
  => Prof. Dr. Teoman Duralı - Felsefe Konuşmaları
  RADYO KLASİK
  TÜRKÜLER
  GAZETELER MANŞETLER
  ÖYKÜ ANTOLOJİSİ
  DERGİLER - KİTAPLAR - KÜTÜPHANELER
  E-DERGİ
  KİM KİMDİR BİYOGRAFİLER
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  İLETİŞİM
  EDEBİYAT OKYANUS
biyografiler 2

Che Guevara Belgeseli

 

cd1



cd2



Che Guevara Belgeseli

 

Tuesday, July 10, 2007

İbrahim Kaypakkaya Belgeseli 2

 

İbrahim Kaypakkaya Belgeseli 2. Bölüm

 

İbrahim Kaypakkaya Belgeseli 1

 

İbrahim Kaypakkaya Belgeseli 1. Bölüm

 

Monday, July 09, 2007

Neşet Ertaş Belgeseli - Garip

 

Neşet Ertaş Belgeseli - Garip
Yönetmen: Can Dündar
Garip Belgeseli'nin tamamı



Neşet Ertaş, 1938 yılında Kırtıllar Köyü'nde Döne'den doğma Muharrem Ertaş'ın oğludur. Kırşehir, Yozgat ve Keskin'in çeşitli köylerinde çocukluk ve ilk gençlik yılları geçmiştir. 15 yasında çıktığı gurbet hayatinin hala devam etmektedir.

Neşet Ertaş'i tanımak, asil onun ruh ve gönül macerasını bilmeyi gerektirir ki burada hemen karsımıza, Neşet Ertaş'la en rafine üslubuna kavuşan Orta Anadolu Abdal Müziği geleneğinin gelmiş geçmiş en büyük ustalarından olan babası Muharrem Ertaş karsımıza çıkar.

İste Neşet Ertaş, babası Muharrem Usta ile adeta Anadolu'daki en olgun seviyesine erisen bu Türkmen/Abdal müzik birikiminin yeni bir yorumcusudur. Yoğun yöresel özellikleri ve baskın mahallilik unsurları ile donanmış bu müziği yöresinin dışına çıkarmış, ülke genelinde ve hatta yurt dışında bilinmesini ve tanınmasını sağlamıştır.

1960'lardan itibaren binlerce yıllık sazımız bağlama ile birlikte anılan; sadece geniş halk kesimlerinde değil, ciddi musiki çevrelerinin ve gerçek türkü dostlarının da gündeminden hiç düşmeyen Neşet Ertaş'i farklı bir bağlamda değerlendirmek gerekiyor- Çünkü o aslında bir anlamda tam bir yöre sanatçısı olmasına rağmen yaygın şöhreti ve söylediği türkülerin popülaritesi ile ülke genelinde tanınan biri olarak, hem babası Muharrem Ertaş'tan, hem de bu geleneğin diğer usta isimleri olan Hacı Tasan ve Çekiç Ali'den de ayrılır. Bir başka söyleyişle onun sanatı için, basta Muharrem Usta olmak üzere. Hacı Tasan, Çekiç Ali ve Abdal/Türkmen Müziği geleneğinin çeşitli yörelerde farklı tavır ve üsluplarda karsımıza çıkan diğer ustaları da dahil olmak üzere hepsinin üst seviyede bir sentezi ve esrarlı bir bileşkesi denilebilir.

Sarısözen'in tabiri ile bir zamanlar sadece ve sadece "Kırşehirli Mahalli Sanatçı" olarak bilinen Neşet Ertaş'ı binlerce, hatta milyonlarca saz çalıp türkü söyleyen diğerlerinden ayıran nedir? Onun sazının ve sesinin insani büyüleyen sırrı nereden gelmektedir? Neredeyse yarim asra varan bir süreden beri gerçek anlamda gönül telimizi titreten, ruhumuzu ürperten bu esrarlı sesin, sazın ve yorumun arka planında neler ve kimler vardır? Sazı gümbür gümbür ses veren, adeta davula eslik edercesine sazının göğsünde pençesiyle sesler çıkaran, hep samimi ve kendi halinde yüreğinin acılarını ve kendi iç gurbetlerini seslendiren; hiç bir medya tik tutumu olmayan, kalabalıklardan ve şöhretten adeta köse bucak kaçarak pek ortalıklarda görünmeyen; mezhep, parti ve etnik kimlik çağrışımlarına pirim vermeyen, sazından, sözünden ve sesinden gayri hiç bir şeyden medet ummayan bu "Garip" insani tanımak kadar tanımlamak da gerçekten zor.

Ayaklarının altındaki toprağın renginden, kokusundan haberdar olan, bastıkları yeri az çok tanıyan, yürekleri hep türkülerle birlikte atanlar için Neşet Ertaş, belki de tam bir "yasayan efsane"; meçhul, uzak, esatiri ve sırlarla dolu...

Neşet Ertaş'in sanatı hayati ile hayati sanatı ile o kadar içice ki, çalıp çığırdığı türkü ve bozlaklarında bütün bir hayat hikayesini bulmak mümkün olduğu gibi, hayatına yakından baktığımızda da o içli türkülerin, acili bozlakların nelerden nasıl doğduğunun ipuçlarını elde ederiz hemen. Onun yokluk, yoksulluk ve acılarla dolu hayatim "Garip" mahlasıyla yazdığı koşma tarzında usta isi şiirlerle anlattığı ozan yönünü yıllarca kimse fark etmedi bile. Babasından tevarüs ettiği geleneksel ve anonim türkülerin, bozlakların dışında, sözleri kendisine ait türküler, bozlaklar söylediğini de fareden olmadı yıllarca. Sözü ve müziği ile, anonim türkülerdeki erişilmez sadeliği ve estetik seviyeyi yakalayan sayısız türkünün, bozlağın altına attığı mütevazı imzasını kimselere söylemedi bile.

Neşet Ertaş o büyük yaratıcı yeteneği ile okuduğu her eseri yeni bastan öyle bir yorumlar, ona öyle bir ruh ve hava verir ki, adeta yeni bir beste ile karsı karsıya olduğunuzu dahi sanabilirsiniz. Bu durumu, yeteneği, kültürü ve birikimi oldukça sinirli sığ ve sıradan sanatçıların yorum adına yaptıkları "dejenerasyon" ile karıştırmamak gerekir. Çünkü Neşet Ertaş kendisine ait olmayan bir türküyü bi1e öyle bir okur ve yorumlar ki, o türkü o sekliyle yıllar öncesine ait bir Neşet Ertaş türküsü gibidir artık.

Olağanüstü denilebilecek yeteneği, geleneğe hakimiyeti, gelenekten kopmadan yeniye bağlılığı, yeni zamanların modern zevk ve eğilimlerini gözeten diri ve uyanık tecessüsü ile Neşet Ertaş, hep gündemde kalmış bir sanatçıdır. O, ismi bağlama ile özdeşmiş ve adeta bu dünyaya türkü söylemek için gelmiş gerçek bir türkü ustası... Türküyü bağlamaya, bağlamayı türküye bu kadar yakınlaştıran ve yaklaştıran, adeta birbirlerinin içinde -kendisi ile birlikte- eritip yok eden ikinci bir sanatçı bulmak öyle sanıldığı kadar kolay değildir.

Neşet Ertaş'ın sanatı; müziğin özünü, ruhunu kavrayan birinin, hiç bir yapmacıklığa tevessül etmeden, olduğu gibi kendini, kendi özünü ve hissettiklerini saza, söze dökmesidir.

 

Adnan Menderes Belgeseli - İmralı

 

Bir idam ve düşündürdükleri
Adnan Menderes tam 45 yıl önce darbe sonrası idam edildi. Bir ülkenin Başbakanı'nın hükümet koltuğundan idam sehpasına uzanan yolculuğu....

İmralı Belgeseli'nin tamamı

Adnan Menderes Belgeseli

 

Sarı Zeybek Belgeseli

 

Sarı Zeybek Belgeseli
[Atatürk Belgeseli]
Mustafa Kemal'in son 300 günü
Hazırlayan: Can Dündar

 

Friday, July 06, 2007

Alparslan Türkeş Belgeseli

 

Alparslan Türkeş Belgeseli
Hazırlayan: Can Dündar

 

Sunday, July 01, 2007

Ahmet Kaya Belgeseli

 

Ahmet Kaya Belgeseli - Aynala
Can Dündar

 

Tuesday, June 12, 2007

Deniz Gezmis Belgeseli - Keşke Olmasaydı 2

 

Deniz Gezmis Belgeseli - Keşke Olmasaydı 2

 

Deniz Gezmis Belgeseli - Keşke Olmasaydı 1

 

Deniz Gezmis Belgeseli - Keşke Olmasaydı 1

 
İLETİŞİM edebiyatokyanus@gmail.com  
   
edebiyatokyanus 640407 ziyaretçi (1177883 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol