KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR Örnek 2 Örnek 3 Örnek 4 PİYONLU OYUN SONLARI Örnek 6 Örnek 7 Örnek 8 Örnek 9 Örnek 10 OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR Örnek 12 Örnek 13 Örnek 14 Örnek 15 Örnek 16 AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ MERKEZİN KONTROLÜ Örnek 19 TUZAKLAR Örnek 21 KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ? OPPOZİSYON Örnek 26 Örnek 27 Örnek 28 AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ Örnek 30 AT VE FİL İLE MAT ETMEK KALEYE KARŞI VEZİR Örnek 41 Örnek 42 OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK Örnek 44 Örnek 45 ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR Örnek 47 İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK Örnek 49 KISIM 3-) GENEL TEORİ KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI Örnek 51/a Örnek 51/b Örnek 51 Örnek 51/c KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ Örnek 57 EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER Örnek 59 Örnek 60 Örnek 61 KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ Örnek 64