edebiyatokyanus
İÇERİK  
  ANA SAYFA
  YAZILAR
  => Attila İlhan Şiiri-DoDoç.Dr. Yakup ÇELİK
  => Bunalım Edebiyatı ve Modernizmin Sorunları-Svetlana Uturgauri
  => Karagöz'e Ezgi-Satı Erişen
  => Orta Oyunu Eksikliği-Nihal Türkmen
  => Orta Oyunu ve Karagöz-Nihal Türkmen
  => Dilin Yapısı ve Toplumun Yapısı-Emile Benveniste
  => Türkçe Metinlerde Bağdaşıklık ve Tutarlılık-İrem Onursal
  => Asansörle Yükseltilmek İstenen Çukurlar-Can Yücel
  => KÜLTÜR VE ÖTESİ-Cemil MERİÇ
  => Türkoloji-Cemil MERİÇ
  => Tevfik Fikret ve Batı Retoriği-Rıza Filizok
  => Estetik tarihimize bir bakış-Arslan Kaynardağ
  => MÜRSEL MECAZ-Rıza FİLİZOK
  => Başlıca Dil Bilimi Akımları-Prof.Dr. Rıza FİLİZOK
  => ZİYA OSMAN SABA’NIN NEFES ALMAK ADLI ŞİİR KİTABINDA -Yrd. Doç. Dr. Safiye AKDENİZ
  => HİKAYE VE ROMANDA “ANLATICI”YA GÖRE METİN TİPLERİ, - Yard. Doç. Dr. Safiye AKDENİZ
  => GÖSTERGEBİLİM-Yard. Doç. Dr. Mustafa Ö Z S A R I
  => TÜRKİYE'NİN ÖNEMİ-Emre Kongar
  => KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL FARKLILIKLAR ÇERÇEVESİNDE ULUSAL KÜLTÜR-Prof. Dr. Emre Kongar
  => TÜRKİYE'NİN KÜLTÜREL ÖZ-ANLAYIŞI: AVRUPA BİRLİĞİ İÇİN BİR ZENGİNLİK-Emre Kongar
  => BARIŞ KÜLTÜRÜ VE DEMOKRASİ-EMRE KONGAR
  => GOP NEYİ AMAÇLIYOR, NEYİ GERÇEKLEŞTİREBİLİR-EMRE KONGAR
  => YENİ EMPERYALİZM, HUNTINGTON VE ELEŞTİRİSİ-Emre Kongar
  => KÜRESELLEŞME BAĞLAMINDA TÜRKİYE-Emre KONGAR
  => DEMOKRASİ KÜLTÜRÜ SORUNLARI-Emre Kongar
  => AVRUPA BİRLİĞİ'NE "ONURLU VE BAŞI DİK" GİRİŞ NE DEMEK-Emre Kongar
  => TOPLUMSAL VE SİYASAL GELİŞMEMİZİ ETKİLEYEN MARKALAR-Emre Kongar
  => KÜRESELLEŞME, MİKRO MİLLİYETÇİLİK, ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK, ANAYASAL VATANDAŞLIK-Emre KONGAR
  => NİYAZİ BERKES'DE ÇAĞDAŞLAŞMA KAVRAMI-Emre KONGAR
  => KEMAL TAHİR-Hilm Yavuz
  => OYUNLARIM ÜSTÜNE-Nazım Hikmet
  => OYUN YAZARI OLARAK-Ataol Behramoğlu
  => POPÜLER EDEBİYAT- M. Orhan OKAY
  => HER SÖZ BİR ŞEY SÖYLER-Feyza HEPÇİLİGİRLER
  => Tiyatronun Kökeni, Ritüel ve Mitoslar
  => ROMANDA KURMACA VE GERÇEKLİK
  => Fuzûlî’nin Hikaye-i Leylâ ve Mecnun’u
  => SEZAİ KARAKOÇ ve HİS “;KAR ŞİİRİ”;-Selami Ece
  => İSTANBUL’UN AHMED MİDHAT EFENDİNİN ROMANLARINA TESİRİ
  => AHMET MİDHAT’A ATFEDİLEN BİR ESER: “HÜKM-İ DİL” VE MANASTIRLI MEHMET RIFAT
  => CEZMİ ÜZERİNE BAZI DÜŞÜNCELER
  => "EDEBİYATEĞİTİMİ"NDE "EDEBÎ METİN"İN YERİ VE ANLAMI
  => Mustafa Kutlu ve Rüzgârlı Pazar
  => BİR BİLİM ADAMININ ROMANI” ÜZERİNE GEÇİKMİŞ BİR TAHLİL
  => ÖLÜMÜNÜN 50. YIL DÖNÜMÜNDE
  => “MİT”TEN “MODERN HİKÂYE” “HİKÂYE”NİN SERGÜZEŞTİ
  => EDEBİYAT DİLİ/EDEBÎ DİL
  => BİR NESLİN VEYA BİR ŞAİRİN ROMANI: MÂİ VE SİYAH
  => İSTİKLÂL MARŞI’NIN TAHLİLİ
  => CAHİT KÜLEBİ
  => TEVFİK FİKRET’İN ŞİİRLERİNDE TRAJİK DURUM
  => MEHMED RAUF’UN ANILARI yahut EDEBÎ HATIRALARIN YAYIMI ÜZERİNE BİR DENEME
  => MEÇHUL BİR AŞKIN SON NAĞMELERİ: TEVFİK FİKRET’İN “TESADÜF” ŞİİRLERİ / YARD. DOÇ. DR. NURİ SAĞLAM
  => Tarihsel Romanın Eğitimsel İşlevi
  => ALIMLAMA ESTETİĞİ VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ1
  => Tanzimat Dönemi Oyun Yazarliginda Batililasma
  => SİNEMA VE EDEBİYAT TÜRLERİ
  => EDEBİYAT EĞİTİMİ, ESTETİK BİR HAZZIN EDİNİMİ
  => EDEBÎ TENKİT
  => ADALET AĞAOĞLU’NUN DAR ZAMANLAR ÜÇLEMESİNDE KİMLİK SORUNU
  => Halit Ziya ve Mehmet Rauf'un hayatları ile romanları
  => YAZIN VE GERÇEKLİK
  => MİLLÎ EDEBİYAT
  => HECE-ARUZ TARTIŞMASI/ Arş.Gör.Oğuzhan
  => AHMET HAŞİM’İN ŞİİRLERİNDE ATEŞİN DİLİ / ARŞ. GÖR. VEYSEL ŞAHİN
  => ROMAN TEKNİĞİ BAKIMINDAN YABAN
  => TANZİMATTAN GÜNÜMÜZE COCUK EDEBİYATI
  => KADIN VE EDEBİYAT
  => Şiirin Temel Özellikleri-Christopher Caudwell
  => EDEBİYAT EĞİTİMİ: HERMENEUTİK BİR YAKLAŞIM Vefa TAŞDELEN
  => VOLTAİRE VE ROUSSEAU ETRAFINDA AYDINLANMA ÇAĞI FRANSIZ YAZINI
  => TÜRKİYE’DE ULUSAL KÜLTÜR TARTIŞMALARI BAĞLAMINDA ÇAĞDAŞ UYGARLIK SORUNU
  => EDEBİYATIN DİLİ ÜZERİNE
  => TARİHİN SINIFLANDIRILMASI
  => Türk Milletini Uyandıran Adam: Attila İlhan
  => EDEBİYAT DERSLERİNİN İÇERİĞİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ KONUSUNDA
  => "Yalancı şöhretlerin Gerçek Yüzünü Ortaya Koydum"-Hilmi Yavuz
  => AVRUPA BİRLİĞİNİ YARATAN NEDENLER VE TÜRKİYE Metin AYDOĞAN
  => DİVAN ŞİİRİYLE HALK ŞİİRİNDE ORTAK BİR SÖYLEYİŞ BİÇİMİ
  => divan şiirindeki sevgili tipini alaya alan bir roman
  => ALIMLAMA ESTETİĞİ VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ
  => BAĞLANMA VE ÇELİŞKİ
  => Antik Çağ’da Tarih Yazmak
  => TARİHÎ ROMANDA POST-MODERN ARAYIŞLAR
  => Kültürel Batılılaşma
  => GARPÇILAR VE GARPÇILAR ARASINDAKİ FİKİR AYRILIKLARI
  => Harf Devrimi Üzerine Yeniden Düşünmek
  => EDEBİYAT ÖĞRETİMİNDE WALDMANN MODELİ
  => KEMÂL AHMED DEDE VE TERCÜME-İ MENÂKIB-IMEVLÂNÂ’SI
  => TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ İÇERİSİNDE URDUCA
  => Avrupalılaşmak mı, Avrupalılaştırmak mı?CEMİL MERİÇ
  => ŞAİRANE BİR ÇEVİRİ yahut TOPLUMBİLİMİN SERÜVENLERİ Cemil MERİÇ
  => 47 LİLER YAHUT BİR ROMANIN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
  => ZAMAN, ZAMAN – I TERAKKİ Cemil Meriç,
  => Kırk Ambar (Cilt1)
  => KADIN RUHU, Cemil Meriç
  => Umrandan Uygarlığa-C.Meriç
  => Balzac’tan önce modern roman-Cemil Meriç
  => ARİSTARK’LA ZOİL-c.meriç
  => ELİNDE CENNET AÇAN ZEND AVESTA- c.meriç
  => SELEFÎLİK–SÛFÎLİK VE ÂKİF-SÜLEYMAN ULUDAĞ
  => Mehmet Âkif- Mâhir İz’e Yazdığı Mektuplar
  => DİDO SOTİRİYU’NUN ROMANI GİBİ BİR ROMANIMIZIN OLMAYIŞI
  => HİLMİ YAVUZ’UN DENEMECİLİĞİ
  => İRONİ KAVRAMI, GERÇEKÜSTÜCÜLÜK VE ERCÜMEND BEHZAD LAV ŞİİRİ ÜZERİNE
  => OKUNAMAYAN ROMANLAR
  => Gelenekçilik Geleneğe Dahil Değil
  => Türk Tiyatrosunda İronik Söz, İronisiz Metin
  => Postmodernist İroni
  => NÂZIM HİKMET ŞİİRİNİN SİYASİ ETKİLERİ
  => NÂZIM HİKMET ŞİİRİNDE SİNEMASAL ÖĞELER
  => Savaş
  => Newton, Goethe ve Sosyal Bilimler
  => Bir Afyon (!) Olarak Diktatörlükten Demokrasiye Futbol
  => Adorno Yüz Yaşında
  => Theodor Adorno: Kültür Endüstrisini Yeniden Düsünürken
  => ADORNO'NUN KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ KAVRAMI ÜZERİNE
  => ADORNO’NUN KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ KAVRAMI ÜZERİNE
  => Frankfurt Okulu
  => TARİHİ MADDECİLİK VE KAPİTALİZM - ÖNCESİ TOPLUMLARASYA TOPLUMU - FEODALİTE Asaf Savaş AKAT
  => POSTMODERNİZM GEÇ KAPİTALİZMİN KÜLTÜREL MANTIĞI
  => Postmodernizm Ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı 2
  => Postmodernizm Ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı 3
  => DİMİTRİ KANTEMİR'İN DOĞUBİLİM ARAŞTIRMALARINA KATKISI Georges Cioranesco
  => DİMİTRİ KANTEMİR'İN DOĞUBİLİM ARAŞTIRMALARINA KATKISI Georges Cioranesco 2
  => II. MEŞRUTİYET'TE SOLİDARİST DÜŞÜNCE: HALKÇILIK Zafer Toprak
  => II. MEŞRUTİYET'TE SOLİDARİST DÜŞÜNCE: HALKÇILIK Zafer Toprak 2
  => Türkoloji Araştırmaları Makaleler Veritabanı
  => Yeni Makaleler
  => Türkoloji Araştırmaları Dergisi
  => Türkoloji Makaleleri
  => ŞAİR DUYARLILIĞI Afşar TİMUÇİN
  => Yazılar.....
  => SEÇME YAZILAR
  => EDEBİYAT Tez / Makale / Kitap ara
  => Orhan Pamuk: Babamın bavulu Nobel konuşması
  => PiVOLKA'da Çıkan Yazılar
  => Amin Maalouf Üstüne
  => Öykünün Yüzyılı /Feridun ANDAÇ
  => Cumhuriyet Dönemi Türk Felsefesinde Bir Hareket Noktası Olarak Teoman Duralı-oktay taftalı
  => Sofist Bilgeliğin "Empirist" Dayanakları Üzerine 0.TAFTALI
  => Birlik ve Liderlik Hayalleri O.TAFTALI
  => Eğitilemeyen Bir Varlık Olarak İnsan O.TAFTALI
  => Çağdaş Bir Tarım Toplumuna Doğru O.TAFTALI
  => Sosyo-Politik Bağlamda Bir Dekadans Olarak Bilgi Toplumu O.TAFTALI
  => Aşkla Varolan Hayatlar O.TAFTALI
  => Batı Medeniyetinin Mutsuz Çocuğu Entelektüel O.TAFTALI
  => Nihat Genç Yazıları
  => Batılı Tarih Bilimi ve Tarihin Mantığı
  => Bir Hayat Alanı Olarak Aile O.TAFTALI
  => Bir Savaşın Kavramları Üzerine
  => Çalışma ve Erdem Kavramları Arasındaki İlgi Üzerine O.TAFTALI
  => Değer Üreten Hayatlar
  => Doğu'nun Hayal Ülkesi O.TAFTALI
  => Dostlukla Yükselen Hayatlar O.TAFTALI
  => Şiirimizin Hazin Sonu O. TAFTALI
  => Soğuk ve Sıcak Hayatlar OKTAY TAFTALI
  => Yalanın Fenomenolojisi O. TAFTALI
  => Günümüzde Medya Kılavuzluğu - Günümüzde Medya Kılavuzluğu
  => Ermeni Meselesinin Kökenini Batının Irkçılığında Aramak Lazım Prof. Dr. Türkkaya Ataöv
  => Osmanlı’dan Lozan’a Musul-Kerkük
  => “Sözümü Tutamadım, Artık Yaşayamam” Turhan Feyizoğlu
  => Gerilla Mustafa Kemal ve Türk Yurtsever Kurtuluş Hareketi Turhan Feyizoğlu"
  => SİYASİ TARİH YAZILARI -YEREL TARİH YAZILARI
  => Yazarlar - yazılar
  => TÜRKİYE’DE MUHAFAZAKÂRLIĞIN DÜŞÜNSEL - SİYASAL TEMELLERİ
  => yazılar 1
  => yazılar2
  => türk dünyası
  => Derin devlet
  => YAZILAR,
  => SOSYOLOJİ.
  => YAZILAR,,.
  => TANZİMAT DÖNEMİ
  => İdealizm-Realizm
  => Cemil Meriç..
  => ilhan berk
  => NİYAZİ BERKES’İN TÜRK KİTLE İLETİŞİM TARİHİNE KATKILARI
  => yazılar.
  => yazılar..
  => yazılar,
  => yazılar,,
  => yazılar.,
  => YAZILAR.
  => YAZILAR..
  => YAZILAR-
  => YAZILAR-,
  => yazılar.1
  => y.1
  => y.2
  => y.3
  => y.4
  => y.5
  => y.6
  => y.7
  => y.8
  => y.9
  => y.10
  => y.11
  => y.12
  => y.13
  => y.14
  => y.15
  => y.16
  => y.17
  => y.18
  => y.19
  => y.20
  => y.21
  => y.22
  => y.23
  => y.24
  => y.25
  => y.30
  => y.31
  => y.32
  => y.33
  => y.34
  => y.35
  => y.36
  => y.37
  => y,38
  => y.39
  => y.40
  => y.41
  => y.42
  => y.43
  => y.44
  => y.45
  => y.46
  => y.47
  => İnsan-Mekan İlişkileri
  => SANAT VE ELEŞTİRİ
  => Türkiye’de olumsuz Pierre Loti eleştirileri
  => TÜRKiYE’DE MODERN EDEBİYAT ELEŞTİRİSİ
  => ATATÜRK,
  => MAKALELER:
  => MAKALELER,
  => yz
  => yz1
  => yz2
  => yz3
  => yz4
  => yz5
  => yz6
  => yz7
  => yz8
  => FRIEDRICH NIETZSCHE’NİN TARİH ANLAYIŞI
  => Edebiyat Nedir?
  => YM1
  => YM2
  => YM3
  => YM4
  => YM7
  => YM8
  => YM9
  => İbn Battûta’da “Ahı” Kelimesi ve Anadolu
  => Simone de Beauvoir: Abjeksiyon ve Eros Etiği
  => Toplumsal Cinsiyet Düzenlemeleri
  => Psikanalitik ve Post-Yapısalcı Feminizm ve Deleuze
  => Tarihsel Bir Perspektif Üzerinden İroni Tür ve Tekniklerinin Gelişimi ve Bazı Uygulama Örnekleri Tarihi Gelişim
  => İroni ve Melankoli*
  => İroni, Nostalji ve Postmodern
  => “Daha İyi Anlamak İçin Daha Fazla Açıklamak” İsteyen Bir Yorumbilimci: Paul Ricœur
  => Kendi (Paul Ricœur Üstüne)
  => Sersemleşme Okulu
  => Osmanlı ve Avrupa Arasındaki Karşılıklı Etkileşimde Etnomaskeleme
  => Antik Yunan Tragedyasının Metafiziği
  => Sonbahar Mitosu: Tragedya*
  => Ayrışma, Çatışma ve Fanatizm
  => Fanatizm İlkelliktir
  => Tuhaf Bir Çocuk
  => Huzursuz
  => Benjamin’in Mistisizmine “Üç Yönlü Yol”
  => Renan, Irk ve Millet
  => Varlık, Benlik, Hatırlayış ve Unutuş Üzerine
  => Hangi Kilidin, Hangi Anahtarı?
  => Romanda Tarih
  => Bugün Psikanalizi Tartışmak
  => Kültürde Bakış
  => 1930 Goethe Ödülü Dolayısıyla Frankfurt Goethe Evi’nde Konuşma
  => Jacques Derrida ve Konukseverlik Sorusu
  => Metafiziğin Kalesi Hakkında Düşünmek
  => Hakların İadesi
  => Modern Etiğin İki Temel Direği Agnes Heller
  => Ezoterizme Genel Bir Giriş
  => Turnanın Semahı, Ezoterizmin Zamanı: Bektaşi ve Alevi Zaman Kavrayışla
  => Yeni sayfanın başlığı
  => Ulus-Ötesinden Hukuka Bakmak: Jürgen Habermas
  => Yeni Perspektifler Gerçeğin Çölüne Hoşgeldiniz
  => Orlan: Kırılan Ten Kubilay Akman
  => Pusudaki Ten, Vice Versa
  => Cimri ve Çöp Arasındaki Güçlü İlişki Üzerine
  => Demokrasi Kavramı Üzerine Hayli Spekülatif Bir İrdeleme
  => Benim Çöp Bayramım
  => Kamu Yeniden Kurulurken Kadınlara Ne Olacak?
  => Sonsuzluğun Sınırında: Immanuel Kant
  => Kant ve Üniversite İdeası
  => İki Yüzüncü Ölüm Yıldönümünde: Immanuel Kant ve Kantçılık
  => Kant ve Yeni Kantçılık
  => Otuz Beşinci Gece: Ruh, Can, Hayat, Ölüm, Akıl ve Öte Dünya Üzerine1
  => Ölüm Üzerine Tıbbi Çeşitlemeler
  => Ölüme Karşı Ölüm
  => Avrupa İçin Yeni Bir Ethos Üzerine Düşünceler
  => Avrupa ve Ötekileri
  => Sûfî Şiirinin Poetikası
  => Byron ve Romantiklik
  => Kötülük Toplumu ve Biçimin Muhalefeti
  => Balkanlar: Metaforların Çarpıştığı Bir Savaş Alanı
  => Badiou: Etik Üzerine
  => “Semen est Sanguis" Yahudilikte ve Hıristiyanlıkta Kan
  => Âdet Kanaması Tecrübesi: Sınırlar ve Ufuklar
  => Said ve Saidciler ya da Üçüncü Dünya Entelektüel Terörizmi
  => Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken
  => Adorno ve Tanrının Adı
  => Kant, Adorno ve Estetiğin Toplumsal Geçişsizliği
  => Adorno ve Berg
  => İbn Battûta Seyahatnamesi
  => Irak Savaşı ve Sivil Etkinlikler
  => Yamalı Çelişkiler Semti: Saraybosna'dan Yenibosna'ya
  => Halkla Birlikte Bir Çağdaş Kent Söylemi Üzerine
  => Yeni Dünya Düzeninin Sonu?
  => Selçuklular Anadolu’da
  => Anadolu Selçuklu Sultanı I. Alâeddin Keykubâd Dönemine (1220-1237) Bir Bakış
  => 13. Yüzyılın Başında Anadolu’da Ticaret
  => Selçuklular Döneminde Anadolu’da Felsefe ve Bilim (Bir Giriş)
  => Nietzsche ve ‘Akla’ İsyan
  => Bizans Manastır Sistemine Giriş
  => Öğrenci Radikalizmi Üzerine Düşünceler
  => 1968’i Yargılamak ya da 68 Kuşağına Mersiye
  => “Gelecekte İnsanlara Çok Güzel Görüneceğiz”
  => Nevroz, Psikoz ve Sapkınlık
  => Üniversitede Psikanaliz Öğretmeli miyiz? Sigmund Freud
  => Psikanalist Kimdir?
  => Nerelisiniz?
  => Irak’a Kant Çıkarması
  => Bizans Şaşırtıyor
  => 12 eylül dosyası
  => FETHİ NACİ: Cesur, Gerçekçi Ve Halkçı... İzzet Harun Akçay
  => SON OKUDUKLARIM- İzzet Harun Akçay
  => Sabahın yalnız kuşları-İzzet Harun Akçay
  => Bir Portre - Cahit Sıtkı TARANCI - Şükran KURDAKUL
  => ŞİİR NEDİR? Cahit Sıtkı TARANCI
  => Afşar TİMUÇİN - Şair Duyarlığı
  => Ahmet KÖKLÜGİLLER - Karacaoğlan'ın Yaşamı ve Şiirleri
  => Atilla ÖZKIRIMLI - Dadaloğlu ve Çevresi
  => Aysıt TANSEL - Metin Eloğlu
  ARAŞTIRMA-İNCELEME
  SÖYLEŞİ
  DENEME
  ATTİLA İLHAN
  ATTİLA İLHAN-KÖŞE YAZILARI
  E-KİTAP
  ANSİKLOPEDİK
  SATRANÇ VİDEO DERSLERİ DÖKÜMANLAR
  SATRANÇ OYNA
  ŞİİR
  DİL ANLATIM TÜRK EDEBİYATI - LİSE KAYNAK
  EDEBİYAT RADYO
  EDEBİYATIMIZDA ŞİİR ROMAN ÖYKÜ (dinle)
  100 TEMEL ESER (dinle)
  100 TÜRK EDEBİYATÇISI (dinle)
  SESLİ KİTAPLAR
  FOTOĞRAF ÇILIK
  E-DEVLET
  EĞİTİM YÖNETİMİ DENETİMİ
  RADYO TİYATROSU
  ÖĞRETMEN KAYNAK
  EDEBİYAT TV
  SÖYLEŞİLER - BELGESELLER TV
  RADYO KLASİK
  TÜRKÜLER
  GAZETELER MANŞETLER
  ÖYKÜ ANTOLOJİSİ
  DERGİLER - KİTAPLAR - KÜTÜPHANELER
  E-DERGİ
  KİM KİMDİR BİYOGRAFİLER
  ZİYARETÇİ DEFTERİ
  İLETİŞİM
  EDEBİYAT OKYANUS
YAZILAR-

ÖZGÜR ERDEM Kürt-İslam Faşizminin Temelleri
Türkiye’de faşizm, “Türkçü”lüğün değil, “Kürtçü”lüğün körüklendiği bir ideolojidir. Ve bu Kürtçü faşizm AKP ile birlikte iktidara gelerek “Türk”lüğü tasfiye operasyonuna başlamıştır. Tabii bir azınlık çoğunluğu tasfiye etmek isterse, bu ancak ve ancak faşist bir baskıcı iradeyle mümkündür. Bugünkü Kürt- İslamcı iktidarın tasfiye etmek istedikleri aslında toplumda kök salmış çok güçlü ideolojilerdir. Tasfiye edilmek istenen ne kadar köklüyse, faşist irade de o kadar baskıcı olmalıdır. Türkiye’de de bu yaşanmaktadır. Nedir AKP’nin tasfiye etmek istedikleri? - Türklük - Milliyetçilik - Atatürkçülük - Türkiye Cumhuriyeti

ALİ ÖZSOY Türkiye’de Faşizm ve Kürt Irkçılığı
Türkiye’de yükselen faşist hareket Kürt ırkçısıdır. Kürt-İslam faşizmi olarak nitelendirilmesi gereken Türkiye’deki faşist hareket iki ana koldan örgütlenmektedir. Birinci kol AKP diğer kol ise PKK’dır. Her iki kol Kürt-İslamcı’dır. PKK ırkçı terörü, AKP ise iktidar erkini kullanmaktadır. İkisinin de stratejilerinde ortak nokta ABD ve AB müdahalesidir. İkisinin de hedefi yeni bir Anayasa ve yeni bir devlettir.

KAYA ATABERK AKP Faşizminin Toplumsal,
Ekonomik ve Siyasal Koşulları

AKP faşizmi, Avrupa’daki seleflerinin, ezilen ülke gerçekliğinde ortaya çıkan bir sürümü oldu. Batı faşizmleri kendi ırklarını ve devletlerini yücelten bir anlayıştaydılar. Dışarıya karşı gösterdikleri istila hareketi de bu faşist devlet aracılığıyla gerçekleştirilecekti. AKP faşizmi ise kendi alternatif devlet yapısını yaratarak gerçek devleti ortadan kaldırdı. Diğer taraftan da ırkçılık Türk düşmanı bir ırkçılık olarak kendini gösterdi. Bu bağlamda faşist yayılmacılık da AKP faşizminde dışa karşı değil ülke içinde Türk’ün elindeki vatana karşı bir yayılmacılık oldu.

İNAN KAHRAMANOĞLU Faşizme Karşı Mücadele ve
Küçük Burjuva İdeolojisi

Küçük burjuva örgütleri aslında faşist yapı için bulunmaz birer nimettir. Bu sivil örgütler toplumu radikal bir ulusal direniş noktasından geri bıraktıkları ölçüde, faşist yapı, isteklerini gerçekleştirmek ve topluma kabul ettirmek için zaman kazanır. Faşist parti aygıtı, güçlenip devleti tümüyle kontrol altına aldığında ise bu tip sivil örgütleri dağıtmak ve işlemez hale getirmek işten bile değildir. Kaldı ki çoğu zaman faşist partinin bu örgütlerin kapısına kilit vurmasına bile gerek kalmaz, zira gidişatın farkına varan küçük burjuva sivil örgütleri halktan çok önce mücadeleyi bırakıp kapılarına kendileri kilit vurmuş olurlar.

İSMAİL BOSTANCIOĞLU Üçüncü Dünyada Faşizm
Batıda sömürge kazandıran faşizm, Üçüncü Dünya ülkelerinde tam tersi sömürgeleştirme operasyonu olarak kendini göstermektedir. Bu ise doğrudan emperyalist bir kampa bağımlı bir şekilde olmaktadır. Ekonomi, siyaset ve devlet yönetimi içerisinde uydulaştırılmış güçler kullanılarak faşizm gerçekleştirilmektedir. Kurulan faşist yönetim ülkenin sömürgeleştirilmesini kolaylaştırmaktadır. Zamanla ulusal direnişler ortaya çıktığında yine aynı yöntemler kullanılmaktadır. Toplum içerisinde sömürgeciler gibi, işbirlikçi güçlerin de kökleri yoktur. Gelişen muhalefeti bastırmanın tek yolu baskı rejimleri oluşturmaktır.

NUR ARSLAN Dünya Faşizme Nasıl Direndi?
Kapitalistler ve büyük toprak sahipleri işçi ve köylü ayaklanmaları karşısında aciz kaldıkları anda faşistleri yanında bulmuş ve onları desteklemiştir. Faşizm ise tüm ipleri eline alana kadar bu güçlerin yanında yer almış, gücünü yarattığı an hepsini tasfiye etmeye başlamıştır. Sol ve sosyalizm korkusu, faşizm ucubesini yaratmıştır. Kendi yarattıkları bu gücün gerçek gücünü gördüklerinde ise iş işten geçmiştir. Faşizme karşı tüm dünyada sosyalistler direnmiştir. Dünyanın her yerinde faşizme karşı halk savaşları örgütleyen onlardır. Ne liberaller faşizme karşı bir savaş örgütlemiş, ne toprak sahipleri, ne Kral, ne de sosyal demokratlar.

HÜSEYİN ADIGÜZEL AKP’nin Sistematik Analizi
AKP iktidar olduğu ilk günden beri, toplumu korkutmak, sindirmek ve yıldırmak için çok çeşitli yollar denemiş ve denemeye devam etmektedir. Partinin ve yöneticilerinin eleştiriye kesinlikle tahammülleri yoktur. Ama methedilmeye çok sıcaktırlar. Hele Başbakanın davranışları ve söylemleri küçük bir Afrika ülkesinin küçük diktatörünün bir kopyası gibidir. Bu sağlıklı olmayan davranışlar açık olarak bir zihniyeti ifade eder. Bu zihniyet faşizmdir. Görünen o ki, AKP’nin Şeriatçı ve Kürtçü kimliğinin yanında bir de faşist kimliği vardır. O zaman AKP kimliğini şöyle formüle edebiliriz: “Kürt - İslam Faşizmi”

YEKTA GÜNGÖR ÖZDEN Nereye
Lâik cumhuriyet olmadan demokrasinin gerçek olmayacağı bilinmelidir. 623 yıllık imparatorluktan sonra kısa sürede gerçekleştirilen cumhuriyetin karşıkarşıya olduğu tehlikeler, kalkışmalar, özellikle Kürtçü ve şeriatçı girişimler, dış destekli oyunlar bilinirken lâikliğe ve Atatürk ilkelerine karşı çıkışlar herkesi uyarmalıdır. Cumhuriyetin kazanımlarını atarak, satarak savunulan kalkınma lâftan öteye geçemez. Bilim karşıtlığı, eğtim-öğretimdeki gerilemeler, ümmetçi düzenlemeler, anlatımlar, işlemler, kararlar dinsel düzen çabalarının belirtileridir. Bunlar açıkça faşizm çağrılarıdır.

Prof. Dr. TÜRKKAYA ATAÖV Kemiksiz Dilin Düdüğü
Can Dündar’la takımının ve onların omuzlarındaki davulun tokmağını artta durup vuranların “Mustafa” filmi, söyledikleri ve söylemedikleriyle, bu yazının başlığındaki “kemiksiz dilin düdüğü” sözcükleriyle tanımlanabilir. Olur olmaz zamanlarda tozutmaktan başka işe yaramayan eski un çuvalına benzer bu çaba dünya tarihinin en özgün ve büyük devlet adamını anlatanların görkemli kervanına topal eşekle karışma girişimidir

PROF. DR. ŞENER ÜŞÜMEZSOY İmparatorluk: Fiber Emperyalizm ve Faşizm
Askeri olarak çökertmeden veya savaşmadan önce ekonomik olarak çökertmek ve sonra da askeri olarak çökertmek ve buralara küresel faşizmi sistem olarak getirmek. Bunu gerçekleştirirken de fiber ağlar ile bilgi çağının olanaklarını kullanarak yeni bir faşizm oluşturmak. Bütün gerçek budur. Bu ne kadar yüzü demokratik görünse de küreselleşmiş bir dünya yaratılıyor gibi görünse de arkasındaki stratejik çıplak görüntüler bunlardır.

ERKAN KARAARSLAN Kemale Ermek: Hayatımızı Devrime Adamak
“Kemale Ermek” Gökçe Fırat’ın son kitabı olarak İleri Yayınları’ndan çıktı. Kitap, Gökçe Fırat’ın gazetede son bir yılda yazdığı teorik ve siyasi yazılardan oluşuyor. Bununla birlikte Türkiye’nin son bir yılında yapılan AKP karşıtı muhalefet değerlendiriyor; bu muhalefetin eleştirisi yapılıyor. Bu değerlendirme üzerinden de Atatürkçüler için bir yol haritası ortaya konuluyor. . 

GÖKÇE FIRAT Liberalizm, Faşizm ve Sosyalizm
Atatürk’ün Altı Ok’unun günümüzün ve çağımızın en ideal demokratik formülü olduğu bir kez daha ispatlanmaktadır. İktisatta devletçilik, toplumsal yaşamda milliyetçilik, düşünsel yaşamda laiklik, pratik yaşamda devrimcilikle Atatürk Cumhuriyeti en ileri ve en ilerici rejimi kurmuştur. Bu ilerici rejimi yıkmak için liberallerin, etnik ırkçıların, dinci gericilerin, emperyalist güçlerin elele vermeleri ve 70 yıldır uğraşmaları boşuna değildir. Ama Atatürk her türlü gericilikten güçlü çıkmıştır ve direnmektedir. Çünkü Atatürkçülük çağın gerçeğidir.

GÖKÇE FIRAT Faşizmin “İnsan Kaynakları”
AKP hareketi Türkiye tarihinin gördüğü ilk faşist harekettir, üstelik de bu faşizmi topluma benimsetecek güçlü araçlara sahiptir. Şimdiye kadar aldığı başarılar “daha fazla ileri gidemezler” diye algılanmamalıdır, tersine toplumu birdenbire tümden ele geçirme potansiyeline sahiptirler. Yaklaşık iki yıldır ısrarlı bir faşizm tehdidi vurgusu yapmamızın elbette nedeni vardı, bugüne kadar yaşanan faşist gelişme bunu haklı çıkardı. Ama çok daha tehlikelisi bu gelişmenin nihai bir faşist diktatörlükle sonuçlanması hiç de ihtimal dışı değil.

KAYA ATABERK
68’den Günümüze Ordu-Millet İttifakı

Öncelikle tüm dürüst Türk devrimcilerinin saptadığı gibi Türk Ordusu bir halk ordusudur ve Türk Milleti de bir ordu-millettir. Ancak şu da bir gerçektir ki, toplumun diğer kesimlerinde sağ ve sol, ilericilik ve gericilik inisiyatif kazanma mücadelesi yaşıyorsa Ordu’da da bu durum geçerlidir. Aynı Türk Ordusu 27 Mayıs’ta da vardır, 12 Mart ve 12 Eylül’de de… Ancak çağlar boyunca akıp gelen tarihimize baktığımızda halk ordusu niteliğinin ağır bastığını ve Türk Ordusu’nun esas karakterinin ilerici olduğunu görürüz. Ordu-millet ittifakının anlamı da asker ve ya sivil her Türk’ün emperyalizme karşı görevini yapması olarak alınmalıdır.

ÖZGÜR BİLLUR 68’e Kürtçülük Nasıl Bulaştı?
Perinçek’lerin Kürt meselesini milli bir mesele olarak sosyalistlerin gündemine sokmasıyla, solun üzerine yapışan bu leke maalesef temizlenememiştir. Bu lekeyi atmak için yapılması gereken şey çok basittir. Türk Solu, Atatürk milliyetçiliği temelinde örgütlenecek ve Kürtçülük ve her türlü bölücülükle mücadelenin başına geçecektir. Türk Milleti’nin sesi olacak bir sol, emperyalizmin yaratmak istediği Kürt “millet”ine izin vermeyecektir.

İSMAİL BOSTANCIOĞLU
68’de Sağcılar Ne Yapıyordu?

27 Mayıs sonrası dönemde gerek sendikal mücadelenin gelişmesi, gerekse Türkiye İşçi Partisi’nin kurulmasıyla sol mücadelenin tabanının genişlediğini ve yeni araçlar yaratmaya başladığını görmekteyiz. Siyasal anlamdaki bu değişiklikler, ideoloji alanına Atatürkçülükle sol mücadelenin birleşmesi olarak yansıyacaktır. Ulusal Sol mücadele Amerikan emperyalizmine karşı tam bağımsızlık mücadelesini yükseltirken sağcılar buna karşı mücadele etmektedir. Bu dönemde sağcılar komünizmle mücadele adı altında Atatürkçü ve sol görüşte olan herkese karşı mücadele etmişlerdir.

ERKİN YURDAKUL TÜRKSOLU Geleneği
Türk Solu geleneğini ve liberallerde bir kâbus halini almış değerlerini yaratan devrimci önderlerin hiçbiri bugün yaşamıyor. Daha da kötüsü onların yarattıkları veya yaratmaya çalıştıkları mücadele araçları da ortada yok. Ama açıkça görüyoruz ki, emperyalizme direnişin adı hala “çağa ayak uyduramayan Türk solculuğu”. Halkçılığın, emekçi mücadelesinin adı hâlâ Türk Solu. Bunun sebebi Türkiye coğrafyasına yönelik her sömürgecilik saldırısına karşı direnmiş bir Türk Solu geleneği yaratılmış olması. Bu gelenek, halkla birlikte hareket edebilmenin yollarını bulduğu ve belirleyici zaferler kazandığı içindir ki halk bugün yeniden devrimci Türk Solu’nu arıyor.

KUZEY FIRAT Dünyada ve Türkiye’de 68
Avrupa’daki 68’le ülkemizdeki 68’i her ne kadar yan yana getirmeye çalışan anlayışlar olsa da bu çabalar beyhudedir. Ve bu çabaların birçoğu Türk 68’ini, Türk Kurtuluş Savaşı’ndan, Atatürk’ten koparmak içindir. Ülkemizde 68, 50’lerin sonunda başlamıştır ve doğrudan iktidarın uygulamalarına karşıdır. 27 Mayıs öncesi Türkiye’de çok yaygın gençlik hareketleri yaşanmıştır. Yine ülkemizde 68 devrimci gençlik eylemleri, Avrupa’dakilerden farklı olarak kendisine tarihi bir dayanak da bulur: “Türk Kurtuluş Savaşı ve Atatürk” Avrupa’da olmayan işte böyle bir tarihi dayanaktır.

Prof. Dr. ŞENER ÜŞÜMEZSOY 68’in Anatomisi
68’de yüz binlerin yürüyüşü, 77’de milyon kişinin yürüyüşü 1 Mayıs provokasyonuyla dağıtıldıktan sonra Türkiye’deki devrimci hareket gerilemiştir. Önümüzdeki görev, Cumhuriyet yürüyüşleri sonrası ulusalcılığa karşı yapılan provokasyonların aşılması, Cumhuriyet mitinglerinde milyonlara varan kitle hareketinin doğru devrimci bir kanalda akmaya devam etmesini sağlamaktır.

DENİZ GEZMİŞ Savunma
Bu savunma, mahkemenizde, Anayasayı tağyir, tebdil ve ilgadan yargılanan Türkiye Halk Kurtuluş Ordusu (THKO) savaşçılarının ortak savunmasıdır. İçinde bulunduğumuz şartlar, geniş bir savunma yapmamızı ve şahıslarımızda zincire vurulmak istenen bilimi ve gerçekleri savunmamızı gerektiriyor.

FOTOĞRAFLARLA 68

Prof. Dr. TÜRKKAYA ATAÖV Türk Sosyalizmi
Herhangi bir ülkedeki rejim o ülkede kendinden önceki rejimlerle karşılaştırılmalıdır. Mısır sosyalizmi Faruk idaresinden, Castro yönetim Batista diktatörlüğünden daha olumlu rejimlerdir. Fakat kimse bu rejimlerin Norveç, İngiltere, Türkiye ya da başka bir ülkede olduğu gibi yerleşmesini savunamaz. Her rejim kendi toprağında ve kendi şartlarına en uygun şekilde yeşerir. Türk Sosyalizmi, bu tartışmaların sonunda ortaya çıkacaktır.

YEKTA GÜNGÖR ÖZDEN Ortam ve Atatürkçüler
Ekonomide, yönetimin her alanında, dış ilişkilerde, kamu ve özel girişim uyumunda, gelir dağılımnda gözetilme zorunlu adalette, doğal kaynaklarımızın kullanılmasında, kalkınmada, eşitlikte, işveren-işçi-memur dengesinde, dış ülkelerle yarışmada, yoksulluğu yenmede, güçlükleri göğüslemede, kötülükleri ve haksızlıkları önlemede, toplumsal barışı sağlayıp ulusal dayanışmayı güçlendirmede Atatürkçü Düşünce Dizgesi yolgösterici olacaktır. Türkiyemiz için başka hiçbir çözüm gerçekçi değildir.demokrasiyi gerçekleştirecektir.

ESER ÖZALTINDERE Mustafa Kemal; Tarih Bilinci, Ulusal İdeoloji ve Tanzimat Solcuları
Mustafa Kemal’in tarih anlayışı daha kapsayıcı, derinlikli ve kimlik ağırlıklıydı. Dolayısıyla Mustafa Kemal’in devrimci bir ruhla yeni bir ulus-devlet kurarken Genel Türk tarihi, dili ve kültürüne dayanarak oluşmasına imkan sağladığı ulusal ideolojiden feyz alınarak ortaya konulabilecek bir sol çizgi; ulusal kimliğe dayanması ve ortaya koyduğu emperyalizm karşıtı mücadelesiyle çok daha fazla sol özellikli bir hareket olabilirdi.

HÜSEYİN ADIGÜZEL 68: Atatürkçü Kuşak
68 kuşağı, yani Deniz ve arkadaşları, emperyalizm ile vuruşan, Türk halkının emperyalizm kıskacından kurtulması için hayatları pahasına mücadele eden, tam bağımsız Türkiye hayalleri içinde yaşama veda etmeyi bilen cesur ve kahraman gençlerdi. Onları iyi tanımak, mücadelelerini öğrenmek, emperyalizme karşı verilen mücadelenin boyutlarını ve çizgisini anlamak açısından çok önemlidir. Onlar, unutturulmaya çalışılan Atatürk devrimciliğinin son dönemdeki en önemli temsilcileridir.

İNAN KAHRAMANOĞLU Kanaltürk Vakası
Para, makam-mevki gibi araçlarla düzen, solcuları düzen içine çekip pasifize etmiştir. Kimileri ise tümüyle karşı cephenin sözcüsü haline gelmişlerdir. Sermaye gazetelerinde solculuk yapan satılık kalemlerin en sağcı fikirlerin ateşli savunucuları olmaları bunu göstermektedir. Bugün CHP’ye oy vererek, Tuncay Özkan’ın sitesini tıklayarak, Cumhuriyet gazetesi okuyarak vatan kurtaracağını ya da Şeriat tehlikesini bertaraf edeceğini zanneden milyonlarca ilerici insanın göremediği de budur. Sistem içi bir konumdadırlar ve sağcı sistemin bir unsuru haline gelmişlerdir. Sağcılaşmışlardır!

İLETİŞİM edebiyatokyanus@gmail.com  
   
edebiyatokyanus 646739 ziyaretçi (1187873 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol